czwartek, 17 stycznia 2013

Jak odchudza serwis Vitalia?

Zaczynając swoją przygodę z odchudzaniem natchnęłam się na bardzo popularny serwis internetowy Vitalia.pl. Oferuje on indywidualnie układane diety, uwzględnia preferencje użytkownika, wymusza cotygodniowy pomiar wagi. Dieta nie jest wg mnie droga (u dietetyka trzeba zapłacić o wiele więcej), jest smaczna, urozmaicona i dzięki niej schudłam z 73kg do 65kg.


Z Vitalią miałam co najmniej trzy epizody:

1. Pierwszą dietę wykupiłam testowo, kosztowała około 59zł, trwała 1 miesiąc i bardzo mi smakowała. Jednak nie kontynuowałam odchudzania, czego bardzo żałuję, bo nie dopuściłabym wtedy do wagi 73kg!.
2. Po około roku, gdy moja waga znacznie wzrosła znowu postanowiłam ratować się Vitalią, tym razem kupiłam abonament na miesiąc wraz z programem treningowych. Przerosło mnie to jednak, denerwowały mnie ćwiczenia, z których musiała dokładnie zdawać raport, wręcz wkurzło mnie, że nie mogłam sobie pozamianiać treningów lub po prostu ćwiczyć po swojemu. Szybko zrezygnowałam, a jadłospisy po wydrukowaniu leżały w szufladzie.
3. Do trzech razy sztuka, więc znowu po kilku miesiącach wykupiłam dietę, zachęcona nowymi możliwościami serwisu, między innymi Vitamotywacją i możliwością wprowadzenia raz w tygodniu deseru. Tym razem zdecydowałam się na 3 miesiące diety Smacznie Dopasowanej. Szło mi rewelacyjne, coś się zmieniło w mojej głowie. Dokupiłam dietę na kolejne 3 miesiące i tak przez pół roku trwałam z Vitalią.


 Zalety diety z Vitalią:
  • Układana jest przez prawdziwych dietetyków;
  • Dostosowana do preferencji kupującego (ilość posiłków, czas na ich przygotowanie,  preferencje żywieniowe);
  • Bardzo dobrze rozbudowany serwis internetowy;
  • Możliwość wyboru diety, która najbardziej Nam odpowiada (Smacznie Dopasowana, Vita Lekka, Dużo błonnika itp.);
  • Bezpośredni kontakt z dietetykiem (można na czacie skontaktować się z Panią dietetyk i pytać o co tylko się chce);
  • Jest do naszej dyspozycji przeliczniki kalorii, kalkulatory, awatary sylwetki i wiele innych gadżetów, które Nas motywują;   


  • Możemy śledzić pamiętniki odchudzania osób, którym udało się zrzucić znaczną ilość kilogramów, są zdjęcia, prawdziwe historie itp.;
  • Dodano świetną funkcję, czyli Vitamotywację, pierwszy w Polsce system wsparcia w odchudzaniu. Zawiera zadania motywacyjne oraz porady psychologa;
  • Diety nie są drogie, myślę że 59zł miesięcznie warto przeznaczyć na dobrze ułożony plan żywienia, tym bardziej, jeśli na początku swojej przygody z utratą wagi nie mamy pojęcia o właściwym doborze potraw;
  • Zaraz po wykupieniu diety musimy przeprowadzić dogłębną analizę, obliczyć BMI, zważyć się, zmierzyć itp. wszystko zapisywanie jest w indywidualnym dzienniku i już nigdy Nam nie ucieknie, więc można na bieżąco śledzić swoje postępy;
  • Porcje jedzenia są naprawdę duże! niekiedy miałam problem, żeby je zjeść, szczególnie chodzi tu o obiady;
  • Jeśli dana potrawa Nam nie pasuje możemy wymienić ją na inną, z dostępnej listy, wystarczą dwa kliknięcia i już wprowadzamy zamiennik, który nam odpowiada;



Wady diety z Vitalią:

  • Desery, na które czekałam okazały się dla mnie kompletnym niewypałem. Trzeba było długo je przygotowywać i były jakieś dziwne, już wolałabym zwykły budyń niż te ich cuda;
  • Kiedy tydzień dobiegał końca jadłospis przepadał. Na początku tego nie wiedziałam i nie drukowałam sobie poszczególnych tygodni. Potem pierwsze co robiłam po otrzymaniu nowego planu to drukowanie. Dzięki temu mam dzisiaj opasłą teczkę gotowych jadłospisów;
  • Czasami męczyło mnie codziennie przygotowywanie obiadów, nie mam za wiele czasu i wolę gotować obiad na dwa dni, podczas mojej ostatniej 3 miesięcznej kuracji można już było wybrać sobie opcję, że jeden obiad na 2 dni;
  • Niektóre dania były dla mnie dziwne, widziałam listę składników, opis wykonania i już mi się odechciewało tego robić, na szczęście można było wymienić;


Dzisiaj nie żałuję, że na początku mojej przygody z odchudzaniem skorzystałam z Vitalii i ich gotowych diet. Nauczyły mnie one urozmaicać posiłki, spróbowałam wielu nowych dań, o których nie miałam zielonego pojęcia. Zaczęłam jeść więcej warzyw i pić dużo kefirów, maślanek, jogurtów naturalnych. Teraz wolę sama komponować sobie posiłki, idzie mi z tym dużo łatwiej. Wiem już, co mi szkodzi, a co dobrze wpływa na mój organizm. Dzięki serwisowi nauczyłam się także jeść regularnie, czyli 5 posiłków dziennie, mniej więcej co 3 godziny.

Napiszcie, jeśli chcielibyście, abym zamieszczała tutaj, na blogu tygodniowe plany żywieniowe, które otrzymywałam od dietetyków. Wiem, że nie wszystkich stać na wykupywanie diet. Chętnie się podzielę, choć pewnie nie leży to w interesie serwisu Vitalia.pl. Jednak to mój blog, diety wykupiłam za swoje pieniądze, więc też są moje i mogę robić z nimi co chcę. Jeżeli jesteście zainteresowani tymi jadłospisami piszczcie w komentarzach, wtedy co tydzień zrobię jakiś wpis z konkretnym planem żywieniowym.

39 komentarzy:

  1. Nie jestem do końca przekonana, czy nie narobisz sobie kłopotów udostępniając diety z vitalii - chyba, że masz na myśli jakieś inne :)
    Jeśli chodzi o serwis, ja pierwszy raz skorzystałam z ich pomocy pod koniec 2006 roku i bardzo mi to wówczas pomogło. Po wielu latach wróciłam tam w maju ubiegłego roku i jestem bardzo zadowolona, choć już nie wykupuję tam diet - jednak jeśli ktoś jest na początku swojej drogi, każdemu polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę dokładnie tak samo, na początek przygody z odchudzaniem warta skorzystać z ich usług. A co do mojego jadłospisu to myślę, że nie powinno być kłopotu, poza tym nie będę powielać wszystkiego, a w ostateczności mogę coś pozmieniać i też będzie ok. Na pewno jeszcze poczytam na ich stronie regulamin :) żeby faktycznie nie wyszedł z tego jakiś niepotrzebny kłopot :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bardzo chętnie skorzystałabym z takiego planu. Szczere mówiąc już się przybierałam do wykupienia takiej miesięcznej diety smacznie dopasowanej ale chciałabym zobaczyć jak to wygląda, jak wygląda sprawa przygotowywania itd. Jeżeli nie umieścisz na blogu to może chociaż kilka mogłabyś przesłać mi na maila?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Natalia, wyczytałam w serwisie, że nie mogę udostępniać planu, bo kopiowanie jest zabronione, podaj jednak maila to jutro Ci coś przykładowego podeślę :) jednak swoimi słowami

      Usuń
    2. super, z góry dziękuje. Mail: natala--1989@wp.pl

      Usuń
    3. hej:) jeśli byłoby to możliwe, też bardzo prosiłabym o taki przykładowy plan:) kusi mnie vitalia, ale boje się wykupic diete w ciemno. mój mail to : mailns123@gmail.com bardzo dziekuje:)

      Usuń
    4. czy ja też mogłabym prosić? chciałabym tak zobaczyć jak to mniej wiecej wygląda nim wykupie..
      kasia.kate@buziaczek.pl

      Usuń
  4. I ja byłabym zainteresowana Twoim planem odżywiania. Gdybyś mogła przesłać mi na dlublin@wp.pl
    Z góry dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak byś mogla przyslac na meila swój plan żywienia to poproszę weroonia@poczta.fm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie nie za bardzo mogę wysyłać te plany, okazało się że rozpowszechnianie jest zabronione i podobno każdy podpisuje taki regulamin, ale postaram się co jakiś czas na blogu zamieszczać swój przykładowy jadłospis, oparty oczywiście o dietę z Vitalii, pozdrawiam :)

      Usuń
  6. hej, też bym była zainteresowana takim planem żywieniowym, choć jak czytam wcześniejsze posty to niestety nie masz juz takiej możliwości...może jednak podzieliłabyś się kilkoma fajnymi, ciekawymi przepisami..mój @ emiliap92@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. hej też bym prosiła o taki plan zastanawiam się nad wykupieniem katrinam@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej czy moge zobaczyc taki plan bo nie wiem czy podołam z praca i checiami na szykowanie dan,a zalezy mi na troche kilo mniej
    mona77@poczta.fm
    Dziekuje i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. hej,ja też bym poprosiła o wskazówki dotyczące planu żywieniowego. Wskazówki proszę przesłać na adres anka2211@buziaczek.pl . Z góry dziękuje ! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. jak byś mogła też bym poprosiła o wysłanie bo w tej chwili nie stać mnie na wykupienie takiej diety z góry dziękuję levis125@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Hej ;) jesli by była taka mozliwość to ja tez był bardzo prosiła o wysłanie mi takiego planu?
    z gory dziękuje ;)
    moj email: mariamagdalena53@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Cześć. Jeśli nadal jest na to szansa, to proszę też o wysłanie wskazówek żywieniowych. Mój mail smerfetka417@poczta.onet.pl z góry wielkie dzięki

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak reszta dziewczyn również będę wdzięczna kapek5b@wp.pl pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja takze poproszę, jeśli jedt to propozycja nadal aktualna, dosmol@interia.pl. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. atemplin@onet.pl wspomożesz mnie przykładowym jadłospisem z vitalia? Zastanawiam się nad wykupieniem, ale boję się zaryzykować kasę. Przy dwójce dzieci trochę żal :)

    OdpowiedzUsuń
  16. natira1993@wp.pl tez moglabym prosic o jadlospis ;)?

    OdpowiedzUsuń
  17. Sepy sie zlecialy haha ..

    OdpowiedzUsuń
  18. hej ja też poproszę wiatrr@poczta.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja z Vitalii również byłam zadowolona. Nawet ten ich fitness przypadł mi do gustu. Teraz wiem, że dieta wcale nie musi być nudna.

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam, również poproszę jadłospis :) dpaan@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  21. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  22. a ja mogę o jadlospis prosić ? :) ozzygirl@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  24. Jeśli byłoby to możliwe, też bardzo prosiłabym o taki przykładowy plan kusi mnie zakup diety vitalia, ale boje się wykupić dietę w ciemno. leszekdra@wp.pl bardzo dziekuje:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jeśli to jeszcze aktualne to również poproszę o jadlospis 😊

    OdpowiedzUsuń
  26. Sylwia.chudzik@op.pl zapomniałam meila dopisac

    OdpowiedzUsuń
  27. Sylwia.chudzik@op.pl zapomniałam meila dopisac

    OdpowiedzUsuń
  28. Jeśli to jeszcze aktualne to również poproszę o jadlospis mail zuzia186@op.pl Dziekuje pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. Jeśli to aktualne to też poproszę olator@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  30. Jeśli to aktualne to poproszę magmod7@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  31. Jesli mozna to ja tez poproszę: chwistek.a@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  32. Hej ja korzystam też z gotowej diety ale na innym portalu. Tylko ze mają mało zamienników posilkowych jeżeli coś nam nie pasuje a słyszałam że w witalli jest bardzo duży wachlarz zamienników. No i druga sprawa czy przy przedluzaniu abonentu dostanę jakąś zniżkę za to ze jestem już klientem?

    OdpowiedzUsuń
  33. Do 31.07 ważny jest kod UR-6CE i każdy, kto go wpisze dostanie dodatkowo 12% abonamentu diety w tej samej cenie. Na 12-ste urodziny Vitalii :)

    OdpowiedzUsuń
  34. O kurczę spóźniłam się :( ale teraz jest na szczęście loteria z nagrodami, mam nadzieję, że mi się uda :)

    OdpowiedzUsuń