piątek, 8 lutego 2013

ZUMBA - dla każdego coś dobrego!

Dzisiaj postanowiłam Wam przedstawić mój ulubiony ostatnimi czasy styl taneczny, a zatem Zumbę. Pewnie większość z was słyszała już o niej, ale dla niektórych może to być nowość. Dlatego dla tych, którzy pierwszy raz słyszą słowo "ZUMBA" kilka słów o tym, co to w ogóle jest...

Zumba to zainspirowana latynoskimi rytmami fuzja tańca i aerobiku. Jest bardzo innowacyjnym systemem fitness, który poprzez świetną zabawę kształtuje naszą sylwetkę, dba o naszą kondycję, a przede wszystkim napawa nas optymizmem i wprawia nas w świetne samopoczucie, które zostaje na długo, długo poza zajęciami.





Proste kroki taneczne, świetne kombinacje ruchów i motywująca muzyka stwarza atmosferę świetnej imprezy i totalnie porywa nas do zabawy. Zumba łączy w sobie bardzo dużo różnych stylów tj. merengue, salsa, cumbia, reggaeton, flamenco, samba, taniec brzucha, cha-cha, rumba, twist .... i wiele innych. 

Ostatnimi czasy Zumba stała się bardzo popularna w całej Polsce. Praktycznie w każdym mieście a nawet i wiosce w mojej okolicy można uczęszczać na zajęcia zumby. U mnie niestety od września 2012 roku trwa remont Domu Kultury i w związku z tym jest przerwa w prowadzeniu zajęć. Mam nadzieję, że remont nie będzie trwał długo i od wakacji na nowo będę mogła tańczyć ze wszystkimi znajomymi w swojej miejscowości. Na razie muszę sobie radzić inaczej. Ciągle wypatruję maratonów zumby i jak tylko widzę jakiś w mojej okolicy, to zaraz się na nim pojawiam. Oprócz tego kupiłam sobie grę na Wii - Zumba Fitness 2.





To nie jest to samo, co taniec całą grupą, ale mimo wszystko ta gra pozytywnie mnie zaskoczyła. Jest do wyboru bardzo dużo pobudzających piosenek. Można sobie wybierać te, które najbardziej nam się podobają, albo skorzystać z gotowego programu. Można również wybrać moduł wieloosobowy i tańczyć razem z kimś znajomym. Tak więc, jeżeli mam ochotę potańczyć, to włączam płytę, zakładam pas i naśladuję ruchy postaci poruszających się po ekranie. 

Zumbę może tańczyć każdy, bez względu na wiek, czy umiejętności taneczne. Oczywiście są też różne poziomy taneczne, ponieważ jeżeli byłby jeden, to większości szybko by się znudził. W Polsce ostatnio coraz więcej klubów prowadzi zajęcia Zumby, przez co jest zapotrzebowanie na instruktorów. Z tego powodu bardzo często są organizowane kursy instruktorskie na różnych poziomach:

  • Zumba Basic 1 - najbardziej podstawowy kurs, na którym instruktorzy poznają główne założenia i formułę Zumby, kroki do podstawowych czterech rytmów (merengue, salsa, cumbia, reggaeton) a także ich wariacje.
  • Zumba Basic 2zapoznanie instruktorów z czterema kolejnymi rytmami – belly dance, flamenco, tango i sambą 
  • Zumba Goldkurs dedykowany dla instruktorów, którzy chcą poszerzyć gamę swoich klientów o aktywne osoby starsze lub klientów, którzy nigdy wcześniej nie mieli do czynienia z aktywnością fizyczną. 
  • Zumba Toningkurs dedykowany do instruktorów, którzy chcą nauczyć się, jak połączyć techniki rzeźbienia sylwetki ze specyficznymi ruchami używanymi w zumbie tak, by powstał program spalający kalorie i uwydatniający mięśnie. 
  • Aqua Zumbaszkolenie pozwalające połączyć świetną zabawę z zajęciami w basenie dedykowanymi dla osób w każdym wieku.
  • Zumbatomic - czyli zumba dla dzieci.
Niestety szkolenia trochę kosztują, a dodatkowo aby utrzymać licencję, to trzeba wpłacać na konto ZIN miesięcznie 30$. Więc jeśli nie macie pewności, że będziecie wiązać swoją przyszłość z prowadzeniem tych zajęć, to lepiej sobie odpuścić kurs. Dużo lepiej zapisać się na zajęcia do jakiegoś klubu fitness, gdzie można poruszać się w latynoskich rytmach. 


Jeszcze raz zachęcam do wzięcia udziału w zajęciach Zumby. Na pewno znajdziecie ją w pobliżu swojego miejsca zamieszkania. A jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o ZUMBIE oraz śledzić wszystkie najnowsze informacje na jej temat to zapraszam do odwiedzenia strony: www.zumbapolska.com 

8 komentarzy:

  1. Mój chłopak ma Xboxa i chcemy jego siostrze na urodziny kupić zumbę ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, na prawdę świetna zabawa i przy okazji Ty pewnie też skorzystasz :D

      Usuń
  2. chciałam się zapisać na Zumbę, ale teraz kiepsko u mnie z czasem :( klasa maturalna, więc matura i egzamin zawodowy na karku :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Zumbę. Ja chodzę dwa razy w tygodniu. Jak dla nie idealna forma aktywności! POLECAM!!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podpisuję się wszystkimi kończynami! Ze mną już znajome nie chcą gadać bo wszystkie na zumbę wysyłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałem , że Zumba robi ostatnimi czasy furorę , ciekawe czy zostanie tak na stałe czy to tylko chwilowa moda.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zumba faktycznie jest obecnie bardzo popularna, ale nic w tym dziwnego. :D Sama jestem już niemalże uzależniona od tej formy ćwiczeń i polecam ją każdemu. Świetne samopoczucie, dobra kondycja i pięknie wymodelowana sylwetka to tylko nieliczne jej zalety - polecam przeczytać artykuł o inny jej atutach: http://aktywnoscfizyczna.wordpress.com/2013/02/28/latynoska-zumba-nowa-forma-fitnessu/ . Zdecydowanie warto! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. OOO zumba jest najlepsza :) ja aktualnie ćwicze z Ewką i jestem po tygodniu jescze tylko 51 :) hehe
    zapraszam do mnie
    www.wedlugliska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń