piątek, 14 grudnia 2012

Haftowane świąteczne dekoracje cz.2

 Dzwoneczki wiszą już na oknach i wygląda to mniej więcej tak:








Nawet firanka fajnie się komponuje, bo wygląda trochę jak płatki śniegu. Oczywiście mam dylemat, w którą stronę obrócić dzwoneczki. W sumie to powinny być widoczne dla przechodniów i sąsiadów, ale podobają mi się też od strony mieszkania. Chyba uskutecznię sztukę kompromisu i jak będę zasłaniać wieczorem rolety to poobracam je w kierunku pokoju.










Również z tamtego roku wygrzebałam haftowane świąteczne kotki, cała gromadka ozdobi mój Bożonarodzeniowy stroik, który zrobię dopiero przed samymi Świętami żeby za szybko się nie obsypał. 



Wzór kociaków pochodzi z gazety Hafty Polskie, aktualnie można je zamówić poprzez stronę internetową: http://www.coricamo.pl/set,92401,swiateczne-kociaki.htm 
Ja swój zestaw wyszyłam na kanwie mocno usztywnianej Aida 54oczka na 10cm, kupiłam ten materiał poprzez sklep www.kokardka.pl i żałuję że nie kupiłam tej kanwy więcej, ponieważ obecnie nie ma już jej w sprzedaży. A uściślając sam produkt, czyli Aida mocno usztywniona 54/10cm jest dostępny w sklepie, ale po zamówieniu jej dostałam coś zupełnie innego, materiał którego główną zaletą było to że był bardzo sztywny, zrobił się nagle miękki, a cena pozostała taka sama, czyli 49,90 za metr. Dla mnie to za drogo, tym bardziej że na www.coricamo.pl można dostać Aidę dość sztywną za 29,90 za metr. Różnica spora.
Wracając do kociaków tak jak wspominałam haftowane były na Aidzie bardzo sztywnej, więc nie musiałam ich dodatkowo krochmalić. Tył podklejony został flizeliną, kupioną w sklepie z materiałami. O tyle fajna metoda, że flizelina przykleja się do kanwy przy pomocy gorącego żelazka. Także najpierw wycinałam odpowiedni do danego kotka kawałek flizeliny, potem prasowałam żelazkiem, a na koniec malutkimi nożyczkami przycinałam do konkretnego kształtu. Sznureczki zostały przewleczone najprostszą metodą, więc nawet nie będę tego opisywać.
Samo haftowanie nie było trudne, ale dość pracochłonne. Każdy kotek zawiera dużo kolorów, a do tego trzeba jeszcze obszyć kontury, w czym nigdy nie byłam dobra (zawsze jakoś lekko krzywo wychodziły mi te linie, szczególnie widać to na kotku który trzyma prezent). Muliny dobierałam wg własnego uznania, oczywiście w gazetce są podane poszczególne numery, ale ja ze zwykłej oszczędności wykorzystałam swoje resztki z innych obrazków. Efekty widzicie gołym okiem. Zapraszam do komentowania i pisania jak podobają się kociaki. 

1 komentarz:

  1. Oferty pracy Radom, mieszkania Radom i setki innych bezpłatnych ogłoszeń z Radomia. Darmowe ogłoszenia Radom - Radom Lokalne łatwa, szybka, prosta sprzedaż rzeczy z drugiej ręki. Sprzedaj i kupuj wszystko bez żadnych opłat w Radomiu: Używane meble, zabawki, ubranka dla dziecka, samochody, motocykle, komputery, adg i rtv, mieszkania Radom. Zamieść swoje ogłoszenia w serwisie ogłoszeniowym Radom Lokalne ze zdjęciami bez dodatkowych i ukrytych opłat, kosztów! Sprawdź koniecznie artykuły gospodarstwa domowego, pralki, lodówki, zamrażarki, sprzęt AGD. Na portalu Radom Lokalne sprzedasz rzeczy używanych i znajdziesz nowe okazje z Radomia a także okolic. Dodaj ogłoszenie drobne bez opłat i za darmo! Zapraszamy do serwisu Radom Lokalne - Ogłoszenia drobne Radom !

    OdpowiedzUsuń