piątek, 21 grudnia 2012

Co możemy kupić w kiosku?

Kiedyś haft krzyżykowy był hobby niszowym, mieliśmy na polskim rynku jedną, potem dwie gazety wydawane cykliczne, pasmanterie internetowe były rzadkością. Nici, materiały, wzory trzeba było kupować w sklepach stacjonarnych, zdobywać od znajomych itp. Od jakiegoś czasu coraz więcej rzeczy związanych z haftem możemy dostać w nietypowych miejscach, np. w kiosku (jako dodatek do gazety kobiecej), w Lidlu (mówię tu o kartkach, w które można było wstawić haft). Ostatnio moją uwagę zwróciła gazeta Przyjaciółka, gdzie dodatkiem specjalnym okazały się wzory do haftu.

Widziałam wiele pytań związanych z tym wydaniem i duże zainteresowanie "hafciarek". Zrobiłam sobie wczoraj wycieczkę do mojego ulubionego kiosku, porobiłam kilka zdjęć i tak oto możecie zobaczyć jakie wzory udało mi się sfotografować.



Temu zestawowi nadano numer 4, więc już wiem że na pewno redakcja wydała jeszcze 3 inne zestawy. Tutaj mamy stroik, gdzie główny motyw stanowi gwiazda betlejemska, świece oraz kilka bombek. Zestaw zawiera komplet 20 mulin (na żywo widziałam że były one jakby metalizowane, miały cieniutka srebrną niteczkę); kanwa z nadrukiem (czasami jest to uciążliwe, ale niektórzy lubią); książeczka ze schematem. Komplet kosztuje 30zł i jak widać nadal jest dostępny w kioskach. Dodatkowo widzimy, że wzór sprawia efekt 3D. Dołączona podmalowana kanwa jest sporych rozmiarów, więc za 30zł możemy kupić całkiem fajny zestaw. Cena jak najbardziej korzystna.

Drugi zestaw, który udało mi się sfotografować przedstawia Mikołaja z workiem prezentów, bardzo miły świąteczny przekaz. Zestaw zawiera dokładnie takie same elementy jak schemat powyżej, jego numer porządkowy to 2. Nie udało mi się podejrzeć, jakie schematy były pod numerem 1 i 3, ale myślę że także związane z tematyką Świąt. Polecam wybrać się do dobrego kiosku i poszperać w gazetkach, czasami cos dobrego można trafić za nieduże pieniądze.



Już niedługo zamieszczę na blogu recenzję gazet, które ukazały się w miesiącu grudniu. Jakoś sporo ich było w ostatnim okresie, sama zebrałam już pięć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz