piątek, 5 kwietnia 2013

Gotuj z Sante... placuszki otrębowe

W sobotę, mając trochę więcej czasu, postanowiłam zrobić sobie na śniadanie coś innego niż kanapki, musli albo owsianka. Na jednym z blogów, do którego często zaglądam, czyli Zrzuć Brzuch podglądnęłam pomysł na placuszki otrębowe z bananem. Troszeczkę zmodyfikowałam przepis po swojemu i zajadałam się rano pysznymi placuszkami. 


Składniki:
jeden dojrzały banan;
otręby owsiane, np. Sante;
otręby pszenne, np. Sante;
łyżeczka proszku do pieczenia;
1 jajko

do posmarowania placków: dżem truskawkowy lub inny niezbyt słodki




Banana rozgniatamy widelcem na gładką masę, wbijamy jajko, dodajemy kilka łyżek otrąb, tak żeby konsystencja była dość gęsta. Dodatkowo wsypujemy łyżeczkę proszku do pieczenia. Nie ma potrzeby dodawania cukru, ponieważ banan i tak sprawia, że placuszki są słodkie.
Smażymy po kilka minut na każdej stronie na rozgrzanej patelni. Gotowe placki przekładamy na talerz i możemy dodatkowo posmarować po wierzchu dżemem. Smacznego !

Oto finalny efekt, jednak dopiero teraz zobaczyłam, że zdjęcie wyszło rozmazane za co od razu przepraszam, ale innego nie mam.



Dzisiaj powinno się pojawić podsumowanie 5 miesięcy ćwiczeń z Ewą Chodakowską, jednak wyjeżdżam do niedzieli i nie będę miała możliwości zrobienia zdjęć, pomiarów itp. Postaram się zrobić podsumowanie w niedzielę :)

7 komentarzy:

  1. Wyglądają pysznie ;) Pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam do mnie, również ćwiczę z Ewą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno zajrzę jak tylko wrócę z weekendu i będę mieć chwilkę wytchnienia :)

      Usuń
  2. Uwielbiam placki otrębowe! Przyrządzam je 2-3 razy w tygodniu, bo są smaczne i zdrowe i dobrze działają na odchudzanie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. postanowione! jutro wcinam placuszki wg Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo strasznie się cieszę, mam nadzieję że Ci posmakują :)

      Usuń
  4. z nieba mi spadłaś ! miałam zamiar robić takie placki jutro na śniadanie, ale nie wiedziałam czy bez mąki da radę ;d i widzę, że da :)

    OdpowiedzUsuń
  5. na pewno smakowite :) a firmę Sante bardzo lubię:)

    OdpowiedzUsuń